آشنایی با قلعه دختر، جذاب ترین بنای استانبول
نوشته شده توسط : gheirati

اگر قصد سفر به کشور ترکیه را دارید، بهتر است با مراکز تفریحی و گردشگری این کشور قبل از رزرو تور آشنا شوید. با آشنایی با مراکز متعدد تفریحی ترکیه شما سفری به یاد ماندنی و خاطره انگیزی را در این کشور سپری خواهید کرد. در مقاله آشنایی با قلعه دختر، جذاب ترین بنای استانبول می توانید قبل از رزرو تور استانبول درباره این بنا در های تور اطلاعاتی را کسب کنید.

معرفی برج دختر استانبول

در یکی از سواحل زیبای شهر استانبول به نام اسکودار، بنایی تحت عنوان برج دختر قرار گرفته که مورد استقبال گردشگران کشور ترکیه واقع شده است. بنای تاریخی برج دختر با معماری و طراحی بی نظیر و قدمت طولانی از دوران بیزانس، که قدمت آن به 24 قبل از میلاد می رسد علاقه مندان به آثار تاریخی و در دنیا را به خود جذب نموده است.

این برج در ترکیه در سال های متوالی برای مصارف گوناگون همچون بیمارستان مخصوص قرنطینه، مکانی  جهت جمع آوری مالیات کشتی های تجاری، اختصاص این بنا به وزارت دفاع، شرکت های دریایی و ...مورد استفاده قرار گرفت. اما در حال حاضر از این بنا به عنوان یک مکان گردشگری جهت جذب مسافران و گردشگران خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. گردشگران می توانند در بازید از این بنای تاریخی و زیبا از رستوران موجود در طبقه زیرین با پخت غذاهای سنتی کشور ترکیه نیز بهره مند شوند.

علت نام گذاری قلعه دختر استانبول

افسانه های متعددی درباره قلعه دختر توضیحاتی را مطرح نموده اند، در یکی از این افسانه ها عنوان شده که مرد جوانی به نام لیندروس عاشق راهبه ای به نام هیرو شد که در این برج زندگی می کرد. آتشی که هر شب هیرو در این برج روشن می ساخت. برای نزدیک نمودن عشقش به این جزیره بود. در ادامه افسانه بیان شده که در شبی که هیرو آتش را روشن می نمود طوفانی در نوردید و آتش را از این جزیره خارج کرد و موجب سردرگمی لیندروس شده و سرانجام به غرق شدن وی در آب های این جزیره موجب شد. هیرو نتوانست غم دوری عشقش را تحمل کند و در ادامه ی افسانه بیان شده که دست به خود کشی زده است.

افسانه های متعددی داستان قلعه دختر را بیان نموده اند، در مقاله آشنایی با قلعه دختر، جذاب ترین بنای استانبول می توانید با این بنای تاریخی آشنا شده و در رزرو تور استانبول از این مکان تاریخی با معماری زیبای آن در دل دریای استانبول دیدن نمایید. عکس هایی که در برج دختر استانبول ثبت خواهید کرد خاطراتی زیبایی از سفرتان به کشور ترکیه را به یادگار خواهد گذاشت.

با انتخاب و رزرو تور از های تور می توانید به کشور های مختلف دنیا همچنین اقصی نقاط کشور عزیزمان با خیالی آسوده سفر کنید و تجربه ای به یاد ماندنی را از سفر به تور های های تور سپری کنید.





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: